Hosted VoIP

Telefonische bereikbaarheid in het MKB

In een onafhankelijk onderzoek is in kaart gebracht hoe we er in Nederland voor staan op het gebied van telefonische bereikbaarheid. En wat is het belang van telefonische bereikbaarheid? Valt er nog wat te winnen? Of wat zijn de gevolgen van telefonische onbereikbaarheid?

Het bedrijfsleven loopt per onderneming jaarlijks honderdduizenden euro’s mis als gevolg van een slechte telefonische bereikbaarheid of door slecht ontwikkeld commercieel gedrag van medewerkers die de telefoon opnemen. De circa 200.000 uitgevoerde metingen in dit onderzoeken zijn teruggerekend naar 1.000 telefonische klantcontacten, vergelijkbaar met wat een middelgrote onderneming wekelijks aan telefoonverkeer binnenkrijgt.

Gemiddeld bereiken bellers 830 van de 1.000 keer de juiste persoon in de gebelde onderneming. Daarnaast belt 46 procent van de mensen die niet de eerste keer de juiste persoon bereiken, de onderneming nogmaals. Uiteindelijk leidt dat tot 95 gemiste klantcontacten, waarvan gemiddeld 35 procent commercieel interessant zijn.

Bottomline: gemiddeld zeven opdrachten per bedrijf per week gaan verloren, wat gemiddeld 17.500 euro per week aan omzetderving is en 840.000 euro per jaar.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *