Persoonlijke aandacht en korte communicatielijnen
Bij Logicomm® werken we samen en kennen we onze klanten. Door de korte communicatielijnen kunnen vragen eenvoudig en snel worden beantwoord en aanpassingen snel worden doorgevoerd.
Wat heb ik nodig voor zakelijke VoIP telefonie?
Om gebruik te kunnen maken van zakelijke VoIP telefonie heb je een aantal zaken nodig. Ten eerste een telefoonnummer waarop jouw bedrijf bereikbaar is. Daarnaast is het van belang dat er een stabiele internetverbinding aanwezig is waarover de gesprekken afgehandeld gaan worden. Wij rekenen per gesprek ca. 120Kbit/seconde. Onze medewerkers houden hier rekening mee en zullen bij het aansluiten een deel van de bandbreedte reserveren zodat je altijd kunt telefoneren.
Hoe werkt zakelijk VoIP?
Zakelijk VoIP is niet veel anders dan ‘bellen-over-het-internet’. Nog niet zo lang geleden hadden bedrijven ISDN lijnen nodig om overheen te bellen maar dit is met de komst van VoIP overbodig geworden. Alle gebruikte hardware bij zakelijk VoIP sluiten wij aan op de internetverbinding en maken verbinding met ons LOGICLOUD™ platform.
Is VoIP betrouwbaar?
Wij hebben ons LOGICLOUD™ platform zo ingericht dat wanneer een internetverbinding onverhoopt uitvalt, de telefoonnummers automatisch doorschakelen naar de mobiele nummers van gebruikers. Tevens kunnen wij een back-up verbinding aansluiten op de interne omgeving. Wij zorgen ervoor dat beide verbindingen op elkaar aansluiten indien één verbinding uitvalt, de andere het verkeer automatisch overneemt.
Is VoIP een alternatief voor ISDN?
Het LOGICLOUD™ platform is een volwaardig alternatief voor ISDN en een telefooncentrale. Bovendien is ons platform zeer flexibel inzetbaar (denk aan thuiswerken en verhuizen) en voorziet jouw bedrijf van alle gewenste functionaliteiten.
Biedt VoIP voldoende functionaliteiten?
Het LOGICLOUD™ platform is voorzien van de laatste functionaliteiten op het gebied van een online telefooncentrale. Wij stellen ons wel de vraag of jouw bedrijf het allemaal nodig heeft. Het is waarschijnlijk niet het geval. De functionaliteiten kun je hier bekijken of neem contact met ons op als er een specifieke behoefte is of meer uitleg gewenst is.
Wat heb ik nodig voor zakelijke VoIP telefonie?
Om gebruik te kunnen maken van zakelijke VoIP telefonie heb je een aantal zaken nodig. Ten eerste een telefoonnummer waarop jouw bedrijf bereikbaar is. Daarnaast is het van belang dat er een stabiele internetverbinding aanwezig is waarover de gesprekken afgehandeld gaan worden. Wij rekenen per gesprek ca. 120Kbit/seconde. Onze medewerkers houden hier rekening mee en zullen bij het aansluiten een deel van de bandbreedte reserveren zodat je altijd kunt telefoneren.
Hoe werkt zakelijk VoIP?
Zakelijk VoIP is niet veel anders dan ‘bellen-over-het-internet’. Nog niet zo lang geleden hadden bedrijven ISDN lijnen nodig om overheen te bellen maar dit is met de komst van VoIP overbodig geworden. Alle gebruikte hardware bij zakelijk VoIP sluiten wij aan op de internetverbinding en maken verbinding met ons LOGICLOUD™ platform.
Is VoIP betrouwbaar?
Wij hebben ons LOGICLOUD™ platform zo ingericht dat wanneer een internetverbinding onverhoopt uitvalt, de telefoonnummers automatisch doorschakelen naar de mobiele nummers van gebruikers. Tevens kunnen wij een back-up verbinding aansluiten op de interne omgeving. Wij zorgen ervoor dat beide verbindingen op elkaar aansluiten indien één verbinding uitvalt, de andere het verkeer automatisch overneemt.
Is VoIP een alternatief voor ISDN?
Het LOGICLOUD™ platform is een volwaardig alternatief voor ISDN en een telefooncentrale. Bovendien is ons platform zeer flexibel inzetbaar (denk aan thuiswerken en verhuizen) en voorziet jouw bedrijf van alle gewenste functionaliteiten.
Biedt VoIP voldoende functionaliteiten?
Het LOGICLOUD™ platform is voorzien van de laatste functionaliteiten op het gebied van een online telefooncentrale. Wij stellen ons wel de vraag of jouw bedrijf het allemaal nodig heeft. Het is waarschijnlijk niet het geval. De functionaliteiten kun je hier bekijken of neem contact met ons op als er een specifieke behoefte is of meer uitleg gewenst is.
Kunnen wij onze telefoonnummers behouden?
Uiteraard is het mogelijk om de huidige telefoonnummers te behouden. Bij het verhuizen van telefoonnummers zeggen wij ook de contracten op met de huidige leverancier. Wel zo handig!
Blijf ik tijdens het omzetten bereikbaar?
Op de dag van het omzetten is het bedrijf mogelijk 1 minuut niet bereikbaar. Om dit te voorkomen plannen wij altijd in overleg buiten kantoortijden. dit om de impact te beperken. Mocht die minuut geen probleem zijn, dan maken wij het ook niet spannender dan dat het is.
Kunnen we nieuwe nummers krijgen?
Ja. Het is altijd mogelijk om nieuwe telefoonnummers bij te bestellen. Alle geografische en regiovrije nummers zijn per direct beschikbaar. Extra zakelijke 088 nummers zijn doorgaans binnen een aantal werkdagen ter beschikking.
Wat is nummerbehoud of nummerportering?
Nummerportering is het meenemen van de huidige telefoonnummers naar Logicomm.
Behoud ik de overige nummers als ik deze niet porteer?
Nummers die niet worden opgegeven voor nummerbehoud komen te vervallen. Het is daarom van belang om goed te beoordelen welke nummers wel of niet gebruikt gaan worden in de toekomst. Onze adviseurs kunnen daar uiteraard bij helpen.
Blijven pin en alarmoplossingen werken?
In de meeste gevallen zijn wij in staat om de huidige alarm- en pindiensten over te zetten naar ons IP-netwerk. Wij nemen hiervoor contact op met de huidige leverancier om te bepalen wat er nodig is voor het overzetten van de gebruikte ‘lijnen’.
Kan ik met zakelijk VoIP ook naar servicenummers bellen?
Ja. Het is altijd mogelijk om te bellen naar deze nummers. Daarnaast is het ook mogelijk om te bellen naar alle overige 0800-, 0900-, 088- nummers. Logicomm BV beschikt ook over een aantal standaard blocklists. Deze blocklists beperken het bellen naar voorgenoemde nummers. Dit is op individueel medewerkers of afdelingsniveau in te stellen. Zo voorkomen we onnodig bellen of misbruik door het bellen naar deze nummers.
Welke internetverbinding is het meest geschikt voor zakelijk VoIP
Praktisch iedere internetverbinding komt in aanmerking voor zakelijk VoIP bellen van Logicomm®. In overleg bepalen wij de beste verbinding voor het gebruik van onze diensten.
Hoeveel gemiste gesprekken zijn commercieel interessant?
Neem ik de gesprekken binnen de afgesproken tijd op?
Handelen wij onze gesprekken op tijd af?
Met LOGIC™ haal je een tool in huis die het mogelijk maakt om succesvol te communiceren. Klantcontact is een essentieel onderdeel van de strategie binnen jouw onderneming. Althans dat zou het moeten zijn.
Met ons smart(er) netwerk meten wij continu jouw bereikbaarheid en beschikbaarheid. En geven wij, proactief, (confronterend) advies. En helpen jou efficiënter met jouw communicatieoplossingen omgaan. Wil je een demo van onze aanpak? Of graag in contact komen met een aantal referenties?